Tekmovanja Društva ACM spodbujajo zanimanje mladih za IKT

Mladi slišijo, da digitalizacija prihaja v vse poklice in dejavnosti, od storitvenih do proizvodno-predelovalnih. Zavedajo se, da bo prisotna v kateremkoli poklicu, ki ga bodo opravljali. Čeprav so že vešči uporabniki digitalizacije, pa večini ni povsem jasno, kako deluje in kako jo kreativno uporabljati v dejavnostih,« pravi Brodnik in dodaja, da težava izvira iz dejstva, da se s temelji RIN, ki so osnova digitalne tehnologije, med šolanjem ne seznanijo.


Po oceni Združenja za informatiko in telekomunikacije pri Gospodarski zbornici Slovenije (ZIT) naj bi slovensko gospodarstvo vsako leto potrebovalo pet tisoč dodatnih strokovnjakov za informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT). Ker je tovrstno izobraževanje v osnovno- in srednješolskem izobraževanju pomanjkljivo, je naše gospodarstvo na svetovnih trgih manj konkurenčno, delovna mesta z visoko dodano vrednostjo uporabe digitalne tehnologije pa se selijo v države, kjer je delovna sila bolje izobražena, poudarjajo v ZIT.

 

Ne gre za veščino, temveč za znanje

Večje zanimanje za temeljna znanja računalništva in informatike (RIN) med mladimi že več let spodbujajo v Društvu ACM (Association for Computing Machinery), slovenski podružnici tega svetovnega združenja. V ta namen po osnovnih in srednjih šolah ter fakultetah organizirajo tekmovanja iz računalništva in informatike (RIN).

 

Najbolj zagnani si zaslužijo pozornost

Tekmovanja Društva ACM so na Združenju za informatiko in telekomunikacije (ZIT) pri GZS prepoznali kot odličen način, da mladi razvijejo svoje veščine in strast do tehnologije, ki jo bodo vse bolj potrebovali v digitalnem svetu. Zato so se odločili, da bodo vrednost tovrstnega tekmovanja poudarili s slovesnim dogodkom, na katerem bodo 21. aprila letos podelili nagrade zmagovalcem v različnih kategorijah tekmovanj in njihovim mentorjem.

 
Nenad Šutanovac, direktor ZIT, pravi, da gre za tekmovanja, ki pomembno pripomorejo k zanimanju učencev in dijakov za računalništvo in s tem za vpise na študijske programe računalništva in informatike. »V Združenju za informatiko in telekomunikacije se v času, ko v slovenskih podjetjih že močno čutimo pomanjkanje kadrov s tega področja in bi morali število diplomantov vsaj podvojiti, zavedamo pomena teh aktivnosti za naše celotno gospodarstvo. A zavedati se je treba, da so tovrstna tekmovanja bolj dopolnilo in ne morejo nadomestiti rednega predmeta v šolah,« je dejal Šutanovac.

Uvajanje obveznega predmeta s področja računalništva in informatike v osnovne in srednje šole je po njegovih besedah temelj za dolgoročno reševanje tovrstne kadrovske problematike. »Slovenija je že zdaj na repu evropskih držav, kar zadeva uvajanje tega obveznega predmeta, žal pa na osnovi strategije Digitalna Slovenija 2030 lahko sklepamo, da je ministrstvo za digitalno preobrazbo proti temu.«

 

Celotni članek si lahko preberete na spletni strani IKT finance

 

Foto: Shutterstock

0
Feed